niedziela, 17 grudnia 2017

Im jestem starsza tym mniej chce mi się sprzątać. Szkoda mi tego cennego czasu, który mogłabym poświęcić na tyle fajnych rzeczy, tym bardziej, że z wiekiem tego czasu coraz mniej, lub po prostu na nicnierobienie. Ale czasem lubię też sprzątać (szczególnie myć naczynia;-), gdyż wyłączam wtedy głowę i w pewnym sensie medytuję, skupiając się w pełni na tu i teraz. W ten weekend przyjęłam taką zasadę (aby mnie zmotywowała): pozbywam się starej energii i "ton" kurzu, i sprzątając wyrzucam to, co stare i brudne, żeby zrobić miejsce na nowe i czyste. W dniu zbliżającego się przesilenia zimowego "umiera stare słońce i rodzi młode, kończąc poprzedni rok i początkując nowy" (za Katarzyną Georgiu na FB). Dla chrześcijan rodzi się Jezus, który jest „Słońcem sprawiedliwości” (Ml 3,20) i „Światłością świata” (J 8,12). Poza tym, i tak już trzeba było trochę posprzątać ;).


Trochę też pogotowałam - dostałam przez mamę od kuzynki kawałek pięknej dyni, którą udusiłam wczoraj na obiad, a część dodałam do przepysznego ciasta, którym zaczarowałam tę ponurą pogodę. Piekłam je dziś rano i do tej pory w mieszkaniu pachnie goździkami, cynamonem, kardamonem i pomarańczą, które do niego dodałam. Wyszło cudowne! Wielkie i wilgotne, nie za słodkie, pomimo, że dynia była bardzo słodka, i nie zakalcowate, jak to, które robiłam pierwszy raz dawno temu. Jeszcze lepiej smakuje z konfiturą z moreli lub powidłami ze śliwek. Zuzia upiekła korzenne ciasteczka z cynamonowo-cytrynowym lukrem i pół dnia je dekorowała.
Kupiliśmy choinkę - malutką. Mała, czy duża,"pachnie nadzieją każdego roku… tą nadzieją domowników, którzy je ubierają i zdobią. Choinka jest wróżbą na następny rok i dlatego tyle starań dokładamy, by ubrać ją najpiękniej jak potrafimy, do możliwości jakie mamy. Nie dość, że drzewo symbolizuje życie, to jeszcze dodatkowo, ozdoby choinkowe projektują nasze nadzieje na jego jakość. Anioły symbolizują opiekę od wszelkiego złego, cukierki, pierniki, pomarańcze i jabłka to przepis na słodkie życie, orzechy złocone lub srebrzone szyszki to dostatek, który chcemy utrzymać bądź przyciągnąć, a iluminacja, w każdej formie, symbolizuje oświecenie duchowe i zmiany w myśleniu i postrzeganiu świata, wyostrzenie zmysłów. (...)" (za K. Georgiu na FB). Wygląda cudnie z samymi tylko światełkami. Dopniemy tam tylko skrzydlatych braci i będzie piękna. 
Dziś zabraliśmy mamę na świąteczny jarmark. Tato rano został przyjęty do szpitala, jutro najprawdopodobniej będzie miał planową koronarografię. 

Plan na gotowanie w nadchodzącym tygodniu również zrobiony. Będzie się działo! Chcielibyśmy bardziej minimalistycznie, ale nie chcę, żeby mama wszystko robiła, bo i tak by te wszystkie dania zrobiła, gdyż dla rodziców Święta to Święta i musi być tak jak zawsze od stu lat...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz