czwartek, 21 lutego 2019


Miałam pisać w czwartek, piątek i sobotę, ale nie dałam rady… Więc teraz napiszę i podzielę na poszczególne dni.

W czwartek przyszedł do mnie poniższy tekst, tak akurat odnośnie dzieci i mojego zastanawiania się nad tym, czy jest jakiś moment, kiedy już nie będę czuła za nie odpowiedzialności i nie przejmowała się ich problemami, w sensie przecięcia pępowiny od strony matki ;-). Nie wiem, czy w ogóle to nastąpi ;). Dzisiaj, na przykład, moja starsza latorośl konsultowała ze mną tekst (długich i przepięknych) życzeń i dedykacji na osiemnaste urodziny swojego przyjaciela…

TWOJE DZIECKO
———————
Obyś został pobłogosławiony dzieckiem...

Które ci się przeciwstawia
Abyś mógł nauczyć się odpuszczać kontrolę

Które cię nie słucha
Abyś to ty mógł nauczyć się słuchać

Które uwielbia się ociągać
Abyś poznał piękno spokoju

Które gubi różne rzeczy
Abyś nauczył się rezygnować z przywiązania

Które jest bardzo wrażliwe
abyś nauczył się stabilności

Które jest nieuważne
abyś nauczył się koncentrować

Które ośmiela się buntować
abyś nauczył się myśleć niekonwencjonalnie

Które się boi
abyś nauczył się ufać wszechświatowi

Obyś został pobłogosławiony dzieckiem...
Które nauczy cię
że nigdy nie chodzi o nie
lecz zawsze o CIEBIE.
/Shefali Tsabary/
——————————
Mów wewnętrznie do swojego dziecka:
JESTEŚ WŁAŚCIWY
JESTEŚ DOBRY
UFAM CI
NIE MUSISZ BYĆ WYJĄTKOWY
MOŻESZ BYĆ ZWYCZAJNY
KOCHAM CIĘ TAKIEGO JAKI JESTEŚ
MOŻESZ KOCHAĆ SWOJEGO TATĘ (MAMĘ)
W TOBIE KOCHAM TWOJEGO OJCA (MAMĘ)
DZIĘKUJĘ, ŻE POKAZUJESZ MI WAŻNE RZECZY O MNIE
Mów te zdania szczególnie do dzieci „trudnych”, niegrzecznych, chorych, wyróżniających się w kłopotliwy dla ciebie sposób. Takie dzieci kochają najbardziej i niosą najwięcej.
(Wojciech Jarczewski, Ustawienia systemowe)

Wzruszyłam się podczas czytania tych słów. Miałam przed oczyma moją młodszą i ten ciężki czas przedegzaminacyjny, moje reakcje na to, moje „czarne” myśli co do tegorocznej rekrutacji do szkół średnich, presję, którą na nią wywołuję, weekendy spędzane na nauce lub jej próbach, zamiast odpoczynku…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz