czwartek, 13 lipca 2017


Ciągle pracuję nad słowami, które wypowiadam; pracuję nad tym, żeby były one pozytywne, a nie rozsiewały negatywizm. Nie jest to łatwe, gdyż mój umysł jest przyzwyczajony do tego, że nie wypada być zbyt pozytywnym, uśmiechniętym, zadowolonym, optymistycznym, a wypada ponarzekać i zjednoczyć się z tym, który narzeka. Ale przynajmniej już bardzo źle reaguję na negatywne nastawienie i narzekanie innych. Ale wciąż uparcie ćwiczę!

Rozmawialiśmy z Natalią bardzo ciekawie i długo o systemie rekrutacyjnym do szkół średnich, dochodząc do wniosku, że to gdzie się człowiek dostanie, to czysta, najczystsza ruletka! Bo nie wiadomo ile osób z jakimi wyniki złoży papiery do danej szkoły. Można się tylko opierać na progach punktów z zeszłego roku, ale one nie są w ogóle wiarygodne, o czym przekonaliśmy się na przykładzie Natalii. Składała papiery do szkół, gdzie miała więcej punktów od zeszłorocznego progu, ale w szkole pierwszego wyboru okazał się on w tym roku o 9 punktów wyższy, niż rok temu. No bo przecież nikt nie wie, jakie wyniki mają uczniowie startujący do danej szkoły. W drugiej szkole zabrakło 0,2 punkta, a rok temu tamtejszy próg był o wiele niższy niż teraz. Po prostu teraz zgłosiło się do tej szkoły o wiele więcej chętnych. Napisaliśmy odwołanie, ale szanse są małe. Mój wspaniały mąż mówi w takim wypadku "Nie zmienisz tego" i ja się tego trzymam;-). Mam coraz więcej akceptacji w sobie, pracuję nad tym. Najważniejsze, że Natalia ma jej w sobie o wiele więcej, niż ja.

Czytałam materiały z kursu o psychologii ajurwedyjskiej. Czytając opisy poszczególnych konstytucji umysłowych jestem w szoku, jak mnie dobrze zna autorka tych materiałów (w zasadzie to ajurweda!). Nauczycielka ajurwedy w Indiach, lekarka, mawia, że "Zrozumienie i akceptacja to początek uzdrawiania". Mnie na razie wystarczy zrozumienie, przynajmniej mam na co zwalać winę ;-) i chociaż wiem dlaczego jest tak, a nie inaczej.

Wracałam do domu długo tramwajem, ale dzięki temu mogłam poczytać książkę. Idę teraz zaopiekować się swoim ciałem - wygrzać się w detoksykującej kąpieli, a potem od razu spać :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz