niedziela, 20 stycznia 2019


W czwartek byliśmy na spotkaniu z prezydentem Dutkiewiczem, który zna chyba wszystkie sławne osoby na świecie, przyjaźni się z nimi i opowiada o nich i o sobie niesamowite historie i anegdoty (m.in. siostra Obamy, która była we Wrocławiu, a Dutkiewicza zaprosiła do Kenii na wesele rodzinne). Wspomniał też swojego przyjaciela śp. Prezydenta Gdańska. Było to bardzo interesujące spotkanie, była też Gosia i ciasteczka ze starych smaków Wrocławia. Książka prezydenta Dutkiewicza jest również bardzo wciągająca, szkoda tylko, że taka krótka i nie zawiera wszystkich tych wspaniałych historii. Jego życie było niesamowicie kolorowe!

W piątek byłam tak zmęczona, że pod koniec pracy zasypiałam przed komputerem. Nie zdążyłam na Zumbę, bo był wypadek na autostradzie. Trzęsłam się z zimna i marzyłam tylko, żeby pójść spać. Ciężki był ten tydzień, dla mnie bardzo emocjonalny w związku z wydarzeniami w Gdańsku i sytuacją w Polsce. W takich chwilach marzę o byciu mało wrażliwą osobą. Osłabia mnie to. Mam w głowie to, żeby nie karmić się negatywną energią związaną z tymi wydarzeniami napełniać się i promieniować światłem („dobro złem zwyciężaj”), ale z drugiej strony nie jestem w stanie nie reagować na to zło emocjonalnie – nie wściekać się i nie smucić. Wczoraj było podobnie – miałam ochotę zaszyć się pod kocem… Oczywiście swoje tez wypłakałam w związku z pogrzebem Adamowicza. Musiałam jednak wyjść z domu i pojechać do optometrystki, bo trochę nieostro widzę literki, jak robię notatki podczas zajęć w studium… Wpierała mi, że powinnam cały czas nosić okulary, a ja przecież fantastycznie widzę! Okazało się, że jedno oko rekompensuje mi małą wadę drugiego i w sumie mam na dwóch małą wadę i że te okulary, które mi wypisze, to takie spa dla oczu, gdyż mają specjalne szkła relaksacyjne i sprawią, że moje oczy odpoczną… Jakoś to mnie średnio nastroiło do życia…;-). Poszliśmy potem przejść się chwile do parku, żeby jeszcze złapać promienie chowającego się słońca, a potem na kawę do Równej Babki. Mamie zepsuł się telefon, nie można się było do niej dodzwonić, więc wracając do domu podjechaliśmy do niej. Suma summarum, w domu byliśmy bardzo późno i tak zleciał cały dzień. Nie przeczytałam lektury do studium…

A dziś z okazji Dnia Babci i Dziadka wzięliśmy mamę na cmentarz, a potem na obiad do Wilka Sytego. Było piękne słońce i zachwycający zachód! W domu usiadłam do kompa zrobić podsumowanie wydarzeń roku 2018 i uderzyło mnie ich bogactwo. To był naprawdę aktywny rok i patrząc się teraz na mnogość tego wszystkiego, zastanawiam się jak ja dałam radę w tym wszystkim uczestniczyć? Niesamowite! Przepełnia mnie wielka wdzięczność za te wszystkie wydarzenia <3. Może kogoś zainspirują!

FILMY
styczeń - Anna Karenina 13.01; The Big Sick - „I tak Cię kocham” (miłość pakistańsko-amerykańska) 20.01; "Elle" i "Akumulator" 27.01
luty - 2.02 „Czas mroku” o Churchillu; 04.02 „Breathe” „Pełnia Życia” o Robinie Cavendishu (polio); 17.02 „Czwarta władza” / The Post – Steep i Hanks – top class!!!
marzec – „Naga Normandia” 29.03
czerwiec – „Pozycja obowiązkowa” 15.06
sierpień – „Też go kocham” („Juliet Naked”) – babski wieczór z Natalką, 27.08
wrzesień – „Jesteśmy Żydami z Breslau” – świetny film i rozmowa z reżyserami, 21.09
listopad - Tydzień kina niemieckiego: „Milcząca rewolucja” 16.11, „3 dni w Quiberon” 17.11, „Zagubiona” 18.11, „Daleko – historia drogi dookoła świata” 22.11
Król Rozrywki w domu
grudzień - 26.12 „Mary Poppins powraca”, 26.12 „Narodziny gwiazdy”, 30.12 „Zimna Wojna”
WYDARZENIA KULTURALNE i nie tylko
03.01 koncert Jazzy Night w Vertigo
06.01. spotkanie z Markiem Krajewskim w Art Hotelu, ciacha, pierożki z szyjkami rakowymi, zwiedzanie apartamentu z biblioteczką i balkonem, podpis Miłosza
14.01 wystawa Tytus, Romek i Atomek
21.01 koncert finałowy Natalli z Radkiem w ODT „Światowid”
28.01 Pokaz powarsztatowy z MAM i Curtisem z West Endu w NFM (z dziadkami), obiad w Lissie
18.02 „Genialna przyjaciółka” Teatr Współczesny
23.02 „Seans ciszy” w Art Hotelu Ad Spectatores
Marzec – Filharmonie Brno i Avishai Cohen Trio w NFM 10.03, Musical „Wicked” w Londynie 17.03, Wystawa „Reflections” Van Eyck and the Pre-Raphaelites w National Gallery w Londynie 17.03, wystawa dzieł Modiglianiego w Tate Modern w Londynie 18.03
Kwiecień - Festiwal Wege – zajezdnia Dąbie, ”Popołudnie z grecką kulturą” w „Prozie” – prelekcja i przekąski z Martą
Maj – Vertigo Grammy Awards + Cuban Jazz, 11.05; Janusz Radek z zespołem w Starym Klasztorze 11.05
Czerwiec – „Room service” Ad Spectstores w Art Hotelu 1.06; „Wallstrasse 13” Bente Kahan w Synagodze 14.06; „West Side Story” - MAM i Nati w Imparcie, Janusz Radek w Dzierżoniowie pod murami 23.06
Lipiec – „Return to the Voice”, Teatr Pieśni Kozła w Katedrze św. Marii Magdaleny (wydarzenie towarzyszące Brave festiwal), 17.07
Sierpień – Ed Sheeran – Nati, 11.08 - Kino na Dachu z Viktorią i Bora z Turcji (wygrana „Renomy”) – „Imagine”
Muzyka dla Europy, Krzyżowa Music – koncert w Synagodze pod Białym Bocianem, 26.08, wraz z Helio Rodakiem z Brazylii, przed koncertem wystawa „Z biegiem rzeki” Dzieje Żydów nad Odrą
Wrzesień – „Usłyszeć taniec”w Imparcie, 15.09
Październik – koncert „Poets of the Fall”, Berlin, 25.10
Wizyta w Muzeum Pergamońskim 28.10 – Zbiory Sztuki Antycznej, Muzeum przedniej Azji, Muzeum Sztuki Islamskiej (Ołtarz Pergamoński - w renowacji, Brama targowa z Miletu, Babilońska brama Isztar)
Koncert „Seafret” – Warszawa 13.10
Listopad - Koncert Jesse Cook „Beyond borders” w NFM, 14.11
Grudzień – koncert Janusza Radka 4.12, „Kultury świata – Chiny” ERobert Maciąg w ck Zamek 15.12; „RAM JAM” czyli koncert urodzinowy Radia RAM 16.12
PODRÓŻE dalsze i bliższe
Luty – Zbysek z Pragi u nas; Nati w Strasbourgu
Marzec – spotkanie z  Markiem Hintonem z szkoły w Anglii, tydzień w Londynie (praca i zwiedzanie), Targi Turystyczne w Berlinie (Zuzia)
Kwiecień – Kreta
maj – Bratysława (ojciec Charles), Wiedeń, Regensburg, Schwaebisch Hall, Norymberga/Igensdorf (Kathrin i Michael z dziećmi)
Maj – Warszawa (Kongres HR) – spotkanie po 22 latach z Leo z Hong Kongu i Berndem z Niemiec
Czerwiec – Radomierzyce koło Zgorzelca, Berzdorfer See, Liberec, 2.06
Lipiec – Londyn (28.06-1.07, nocleg u Ghislain, spotkanie z Jannette i Peterem) – Kew Gardens, Shoreditch, Bricklane, National Gallery, „Wicked”, Hyde Park slackline, etc., Irlandia (1.07-9.07) - Dublin, Dernacartha, Strandhill, klify Moher, Galway, Achill Island, Enniscrone, Sligo, klify Donegal, Bristol (9-11.07, Jackie i Miles), Niemcy (Nati i my, 14-15.07, 27-29.07), Murzasichle – obóz taneczny Zuzi, 21-22.07 - weekend w super agroturystyce w Mojeszu koło Lwówka Śląskiego (zamek Lenno we Wleniu, wieża w Siedlęcinie, zapora wodna w Pilchowicach, Pławna (Muzeum Przesiedleńców, Arka Noego, zabytkowy dom), Pałac w Płakowicach)
Sierpień – zlot rodzin Couchsurfingu – Zwierzyniec i Roztoczański Park Narodowy, Nati w Warszawie; Pałac Brzeźno 12.08; w domu goście z Austrii (Lissi), Turcji (Bora); 17-19.08 - weekend w Toruniu u Roba i Beaty z Kasią i Gosią, 25-26.08 - Helio
Wrzesień - Spływ Rafting Bardo, 2.09
Październik – Berlin i Poczdam 25-28.10; Ogród Botaniczny
Listopad – spotkanie z Markiem Hintonem ze szkoły w Anglii, Zuzia – wymiana ukraińsko-niemiecko-polska w Krzyżowej
Grudzień – Goerlitz z mamą 27.12, Różyna i Brzeg 28.12
EATING OUT
Black Point Café, Wilk syty – rodzinnie, Charlotte, Nanan – rodzinnie, „Naleśniki Babci – Kuchnia Ormiańska”, Kredens z Beatką, Nadodrze Resto Bar z Martą i Andrzejem, Bema Cafe, Parrot Cafe z Helio, Cafe Równik – z mamą, Lulu cafe z Martą, Blikle w Rynku, Tutti Santi pizzeria – rodzinnie, Równa Babka - rodzinnie
Firmowe: Masala, Bleeding Heart w Londynie, Delamina East w Londynie, Grill
BOOKS BY KATE
„Genialna przyjaciółka” Eleny Ferrante
„Spokój w każdym z nas” Thich Hahn Nhat
„Najlepszy” Łukasz Grass o Jerzym Górskim
„Historia nowego nazwiska” Ferrante
„Historia ucieczki” Ferrante
„Historia zaginionej dziewczynki” Ferrante
„Córka” Ferrante
„Conversations with friends” Sally Rooney
“Powiem Ci coś” P. Adamczyk
“Czakry”
„Ułuda” A. Cieślar (z autografem)
„Bóg mi świadkiem” Makis Tsakis (z autografem)
„Rozmaryn i róże” A. Maciąg (z autografem)
„Ale wtopa” z autografem
„Pani Furia” Grażyna Plebanek
„Ciotka Zgryzotka” M. Musierowicz
„Gorzej być nie może” Alison Pearson
„Możesz odejść, bo Cię kocham” – o śmierci, wyd. Zwierciadło
„Jak przestać się martwić i zacząc żyć” D. Carnegie
„Listy od przyjaciela” A. Robbins
„Potęga Irracjonalności”  Dan Ariely
„Atlas szczęścia” H. Russel
SPORT
Zumba
Bieg Kobiet „Piersi” – kwiecień, Hala Stulecia
Maraton Zumby – 16.06 w Lwówku Śląskim
Joga z przerwami
Joga kundalini
PARTIES
Urodziny Rafała w Zajezdni, Urodziny Kuby w Pochlebnej, Urodziny Manilii, Wigilia w szkole Zuzi
ROZWÓJ
luty – spotkanie w partnerskim stylu z A. Maciąg i Piyushem Mittalem
Reiki – 2-gi stopień
kwiecień – Wellbeing w praktyce
maj – Kongres Kadry w Warszawie
9.06 – warsztaty z Dr Shivani z kliniki ajurwedyjskiej
sierpień/wrzesień – oczyszczanie z Ajurwedą 8 dni
od października – Szkoła Trenerów Rozwoju Osobistego
12-14.10. – warsztaty z A. Maciąg w Norweskiej Dolinie w Szklarskiej Porębie
23-25.11 – warsztaty z A. Maciąg w Uroczysku Siedmiu Stawów
Ajurweda: „Psychologia Ajurwedyjska”, Oczyszczanie z Ajurwedą, webinary
Życie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz