środa, 16 maja 2018


Mam dwadzieścia minut, żeby napisać, potem idę spać. Rozciągam dzień na maksa ciągle żonglując, śpiesząc się bez pośpiechu i żyjąc w bezczasowości tu i teraz i tylko zmęczenie mi pokazuje, że trochę czasu jednak już upłynęło od wstania z łóżka. 

W pierwszym dniu tegorocznego Kongresu Kadry dużo mówiono o "tu i teraz" i skupieniu się na jednej rzeczy, zapomnieniu o wszystkim dookoła i wejściu w stan "flow". Minimalizm, spójność, mądre radzenie sobie ze stresem, dużo wody i tlenu dla mózgu, joga, tai-chi lub calligraphy health system - i wtedy osiągnie się sukces poukładany w głowie. Zapytałam się Jakuba B. Bączka, który był trenerem mentalnym polskiej drużyny siatkarskiej, która w 2014 została mistrzem świata, o ćwiczenia, które stosował z siatkarzami przed tymi mistrzostwami. Wymienił znane techniki relaksacyjne, medytacje, mindfulness. To, o czym ja już wiem tyle lat! To wszystko wchodzi lub lada moment wejdzie do biznesu, pod ładną nazwą "Wellness". Oprócz bardzo ciepłego Bączka był jeszcze skromnie wyglądający i tak się zachowujący Jacek Walkiewicz, który miał świetne wystąpienie, pełne humoru i mądrości, a który m.in. powiedział, że kiedy stoimy w korku, to nie narzekajmy, bo przecież ten samochód jest oznaką naszego bogactwa. Była też Kayah, ale powtarzała tylko ogólnie znane wszystkim stwierdzenia i było to średnio interesujące.

Największą atrakcją tej konferencji było jednak spotkanie po 22 latach z moimi dwoma kolegami z Niemiec i Hong Kongu, których poznałam podczas mieszkania w Anglii.  Z Leo spędziłam więcej czasu, a Bernd musiał jechać już w poniedziałek po południu. Z Leo nie rozmawiałam 22 lata, a wszystko było jak wtedy. Pomimo tylu różnic kulturowych jesteśmy tak podobni (w spostrzeżeniach, przemyśleniach, problemach, obawach) i świetnie się dogadujemy (choć czasami muszę wysilać mózgownicę, żeby zrozumieć jego chińsko-angielski). Spotkaliśmy się wszyscy pod Pałacem Kultury i Nauki, zjedliśmy tam mały lunch, a potem zabrałam ich na 30 piętro na taras. Było cudnie, czułam się jak na wakacjach!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz